Doğru
Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 27 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Muska

  1. #1
    ÜYE
    Üyelik tarihi
    08.Ocak.2010
    Mesajlar
    121
    Konular
    106
    Tecrübe Puanı
    0

    Exclamation Muska

    Doğru
    Muskalar


    Kuran'ı Kerimde mevcut bulunan ayetlerin; insanların manevi rahatsızlıklardan kurtulup şifa bulması için,dileklerinin gerçekleşmesi için yazılıp boyuna, kola, bele yada bir yere asarak, konularak uygulanan yazılardır.

    Günümüzde muska kötü niyetle kullanmaya başlandı.Bunun nedeni olarak yazan kimselerin, yazım için gerekli olan şartları yerine getirmeden, daha önceden yazdığı yazıları çoğaltarak,insanlara vermesi, çıkar amaçları doğrultusunda kullanmaya başlanılmasıdır.

    Oysaki bir muska, yazılmadan önce kişinin isteklerinin doğruluğu emin olunup,kişinin ve annesinin ismi alınarak kişiye özel saat ve günde(yani burcunun işaret ettiği gün ve saatte),kişiye özel niyet ile ve kişye özel muska yazılması gerekmektedir.Yanlış bir bilgi sonucu yazılacak bir muska belkide kişinin geleceğini tamamen etkileyip farkında olmadan, yazan ve de yazdırılana zarar vermesi mümkündür.

    Bu nedenledirki muska yaptırırken yapan kişiye çok dikkat etmek gerekmektedir.


    Alıntıdır..

  2. #2
    Havascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.Nisan.2010
    Mesajlar
    464
    Konular
    94
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    evet işin özü bu arkadaşım her önüne gelene muska yazdırılırsa kaybettiklerimizle kalırız
    selametle

  3. #3
    Havascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.Nisan.2010
    Mesajlar
    464
    Konular
    94
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    muskaların doğru yazıldığını nasıl anlayabiliriz peki bilen arkadaşlarla tartışabiliriz bu konuyu

  4. #4
    Hayallerin Ötesinde
    Üyelik tarihi
    08.Ocak.2010
    Mesajlar
    2,473
    Konular
    155
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart

    bunu normal bir insanın anlaması çok zor zor maraz iyi bir arapça bilgisine sahip olmak lazım yada anlayan birine göstermek lazım

  5. #5
    ÜYE Hayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ekim.2010
    Mesajlar
    840
    Konular
    67
    Tecrübe Puanı
    0

    Post Muska Nedir

    ilimalemi kardeşlerim belki bilmeyenler vardır diye muska hakkında sizleri bilgilendirmek istedim sorularınız olursa bu başlık altında yazabilir çok fazla ilgi duyulan bir konu olduğu için paylaşmak istedim
    Bazı hastalıkları, kötülükleri ve nazarı uzaklaştırmak için boyna asılan veya üstte taşınan yazılı kağıt; üç köşeli şekilde katlanmış şey; üç köşeli bir nüsha manalarında kullanılır.
    Muska kelimesinin aslı "nüsha"dır. Arapça nüsha'dan Türkçeye bu şekilde, değişerek geçmiştir. Buna Kuzey Afrika'da "hurz", Doğu Arabistan'da "hamaya", "hafiz" yahutta "maâza", Türkiye'de "muska", "nusha" veya "hamail" denir. Hadis ve fıkıh kitaplarında, "rukye" olarak geçmektedir.
    Muska, genellikle olası bir hastalıktan korunmak veya tedavî amacıyle yazılarak taşınır. Çoğunlukla üçgen biçiminde meşin, teneke, gümüş ve altın kalplar içine konarak boyna asılır ya da kola takılır. Dört köşeli veya kalp biçimiııde kaplara da konan hamail, bütün İslâm dünyasında yaygın biçimde kullanılmaktadır.
    Muskalara yalnızca sûre, ayet, hadis veya bir dua yazıldığı gibi, Allah'ın, meleklerin, efsanevî kişilerin adları, anlaşılmaz tılsımlı sözler, simgeler, yıldız işaretleri, rakamlar, rumuz ve işaretler, insan ve hayvan resimleri ile garip harf şekilleri de yazılıp çizilmiştir. Sûre, ayet, hadis ve duanın yazıldığı muskalar İslâm dönemine; diğerleri ise, İslâm'dan önceki batıl inanç ve hurâfelere aittir.
    Müslümanlar arasında muskalara 113. sûre olan Felak, 114. sûre olan Nâs, Yasin, Fâtiha süreleri, Âyetü'l-Kürsi (2/256), Âyetü'l-Arş (9/130), diğer çeşitli ayet, hadis ve dualar yazılır.
    İslâm fıkhı âlimleri, zararı gideren şeyleri üçe ayırmışlardır: Birincisi, açlık için ekmek yemek ve susuzluk için su içmek gibi kesin olanlarıdır. İkincisi, tıbbî tedâvilerin bir kısmı gibi muhtemel (maznûn) olanlardır ve üçüncüsü de, okuyarak tedâvi gibi, etkisi ihtimalli olanlardır. Zararı gidereceği kesin olan şeyi kullanmak farz ve onu terketmek haramdır. Muhtemel olanı yapmak iyidir. Ancak onu terketmek haram değildir. Üçüncü türünü yapmak da caizdir (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, İstanbul 1970, IX, 6395 vd.).
    Dolayısıyle İslâm'a göre nazar, korku ve benzeri bazı psikolojik hastalıklar için sûre, ayet, hadis ve duaları okumak ve yazıp bir yere asmak caiz kabul edilmiştir.
    Her şeyden önce İslâm dini, insan sıhhâtinin korunmasına ve hastalandığı zaman tedâvî görmesine son derece önem vermiştir. Ebu Hureyre, İbn Abbâs ve İbn Mes'ûd'tan rivâyet edildiğine göre, birisi Hz. Peygamber (s.a.s)'in huzuruna gelerek, "Ya Rasûlallah, gerektiğinde tedâvi olalım mı?" diye sormuş. Hz. Peygamber (s.a.s) bu soru üzerine: "Ey Allah'ın kulları tedâvi olunuz. Yüce Allah ihtiyarlığın dışındaki her hastalığın şifâsını da yaratmış" diye buyurmuştur (Buhârî, Tıb, 1; et-Tirmizî, Tıb, 2
    Ebu Sâîd kanalıyla rivâyet edilen bir hadiste, Hz. Peygamber (s.a.s)'in muavvizeteyn* (Felak ve Nas) sûreleri nazil oluncaya kadar, insan ve cinlerin nazarlarından Allah'a sığındığı açıklanmaktadır (et-Tirmizî, Tıb, 16; İbn Mace, Tıb, 33).
    Hasta olan bir insanın dua etmesi ve okuması câiz olduğu gibi, salih kimselere bunu yaptırmak da câizdir. Hz. Aişe (r.a)'dan şöyle rivâyet edilmiştir: Hz. Peygamber (s.a.s) hasta olan akrabalarının üzerine okuyarak sağ eliyle onları sıvazlar ve şöyle derdi: "Ey Allah'ım, ey insanların Rabb'ı, şu hastalığı götür, şifâ ver, şifâ veren Sensin. Senin vereceğin şifâdan başka şifâ yoktur. Hastalığı ortadan kaldıracak bir şifâ ver" (İbn Mace, Tıb, 35, 36).
    Bu ve benzeri rivâyetlere göre, okuma ve yazma sûreti ile tedâvî caizdir. Ancak bunun için bazı şartlar vardır. Bu şartları şöyle sıralamamız mümkündür:
    1- Okunan ve yazılan şey sûre, ayet, hadis veya manası anlaşılan dua olacak.
    2- Manası bilinmeyen bir takım isim, harf, resim ve işâretler kullanılmayacak. Buna göre, yukarıda anlatılan ikinci çeşit muskalar İslâm'a göre haram ve yasaktır.
    3- Tıbbi tedâvide olduğu gibi, burada da şifâ verenin yalnız Allah olduğuna inanılacak; O'ndan başkasından hiç bir şey umulmayacaktır.
    4- Sevdirmek veya nefret ettirmek gibi, tedâvi ile alakası olmayan şeyler için yapılmayacaktır (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, IX, 6397).
    Dikkat edilecek diğer bir husus da muska yazarken veya yazdırırken, İslâm'a muhalif olan her şeyden uzak durmak gerekir. Ölçü İslâm ve niyet Allah'ın rızası olmalıdır.
    Âlimlerin çoğunluğu, okuma veya yazma yolu ile tedâviden ücret almayı câiz görmüş bunu haram kabul etmemişlerdir (et-Tirmizî, Tıb, 20; el-Aynî, Umdetu'l-Kari, V, 647). Ancak bunu istismar etmemek gerekir.
    Yukarıdaki şartlara uygun olarak yazılan muskaları kullanmak ve taşımak (caizin terki ise evlâdır). İslâm dini açısından herhangi bir sakıncası yoktur; fakat bu şartlara aykırı olarak yazılan ve taşınan muskalar, Allah'a ortak koşma (şirk) anlamına geleceğinden, kesinlikle yasaklanmış, haram kabul edilmiştir.

    vesselam

  6. #6
    ÜYE rümeysa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08.Ocak.2010
    Mesajlar
    139
    Konular
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    muska taşımak günehtır diye duymuştum bu nekadar doğrudur bilgi verebilirmisiniz hep merak etmişimdir

  7. #7
    ÜYE Hayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ekim.2010
    Mesajlar
    840
    Konular
    67
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    Âyet-i kerimeyi ve Resulullah’tan gelen duaları okuyup üflemek, bunları üzerinde taşımak caizdir ve inanıp güvenen kimseye fayda verir.

  8. #8
    ÜYE rümeysa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08.Ocak.2010
    Mesajlar
    139
    Konular
    1
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    günah değil yani öylemi teşekkür ederim açıklama için

  9. #9
    ÜYE Hayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11.Ekim.2010
    Mesajlar
    840
    Konular
    67
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    dediğim gibi kardeşim muskanın içeriğide önemlidir şirke yöneletecek bir durum yoksa günah değildir şifa amaçlı taşınabilir

  10. #10
    ÜYE
    Üyelik tarihi
    08.Kasım.2010
    Mesajlar
    21
    Konular
    0
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart

    muskanın etkisin zamanla geçtiği ve vefkin etkisin bitmediğini duymuştum acaba doğrumudur..

    yapılan muskayı üzerimizde herdurumda ve sürekli taşıyabilmemiz için,muskayı nasıl muhafaza etmemiz gerekiyor..

    sayın Hayy kurşun levha üzerine yazılarak ve bu kurşun levhanın içine mıknatıs yerleştirilerek yapılan muska ne içindir..bana yaklaşık bir yıl önce bir hoca yapmıştı
    ve ben boynumdan hiç çokarmadan hep üzerimde taşıyorum..tahmimen iş ve rızk içinmidir..bilgilendirirseniz sevinirim...
    Konu faik2000tr tarafından (08.Kasım.2010 Saat 20:33 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ard Arda Mesaj Yazılması

Bu Konu için Etiketler

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •